מעורבות חברתית

ביצוע  ״מעורבות חברתית״

אחת ממטרות החינוך היא: "לטפח מעורבות בחיי החברה הישראלית, נכונות לקבל תפקידים ולמלאם מתוך מסירות ואחריות, רצון לעזרה הדדית, תרומה לקהילה, התנדבות וחתירה לצדק חברתי במדינת ישראל" (חוק החינוך הממלכתי התשס"ד, 2003).

התכנית להתפתחות אישית ולמעורבות חברתית בחטיבה העליונה (כיתות י'-י"ב), שפועלת במערכת החינוך במדינת ישראל החל משנת הלימודים תשע"ה, היא תנאי סף לקבלת תעודת בגרות.

ההתנדבות כוללת:

מעורבות אישית –  התלמידים מתנסים בעשייה בבית הספר, בקהילה ובמדינה.  ההתנסות האישית תעשה על-פי בחירת התלמיד בליווי הרכז ובשיח משותף. 

מעורבות קבוצתית –  מתנהלת במסגרת בית הספר, כגון: השתתפות בטקסים, הדלקת נרות חנוכה עם קשישים, יריד צדקה, מרוץ רועי וכד'

פרוייקט י"ב – מעודדת יזמות חברתית שבמסגרתה התלמידים מזהים צרכים חברתיים בקהילה ובחברה ונותנים להם מענה.

רפלקציה –  רפלקציה אישית נכתבת ע"י התלמיד במהלך שלוש שנות המעורבות הברתית ומסכמת את התהליך האישי שהוא עובר במהלך המעורבות החברתית. הרפלקציה ביגאל אלון בנויה על בסיס "לגלות, לדמייו ולבנות".

  .  
 

       לצפייה במצגת מורחבת..

https://drive.google.com/file/d/1ScbQ_KeIa48-HTmXqkfLPbheQI-gOQDS/view

 

                                      הגמ"ח שלנו / הרב חנוך וסרמן

"הדבר הכי גדול זה לעשות טובה למישהו אחר", כך לימד אותנו האדמו"ר מפיאסצנה, והשבוע זכינו שהאמירה הכ"כ עמוקה ונוקבת שלו תעטר את הקיר שלנו בבית הספר.

אבל בואו נתחיל מההתחלה. את גמ"ח החסד שלנו שמחלק כל שבועיים כ-30 סלי מזון אין צורך להכיר לכם… אבל השנה הגמ"ח תופס מקום מרכזי עוד יותר מהמקום הכ"כ מרכזי שתמיד יש לו.
התחלנו את השנה עם מבצע "מתחילים בחסד" – תלמידים שכבר מתמידים בעשיית החסד מכיתות ח' ו-ט' חינכו לחסד את תלמידי כיתות ז' שהשתלבו בשמחה ובהתלהבות.
המשכנו בפרויקט גיוס תלמידים ענק בהובלת המורה שרה, ובפרויקט זה עשרות תלמידים יצרו קשר עם בוגרים והורים וגייסנו עוד לבבות ששותפים לפרויקט וגם כספים שמאפשרים לנו להמשיך ואפילו להרחיב את הפעילות.
השלט היפיפה שהוצב השבוע במסדרון הראשי של בי"ס מעל פינת הגמ"ח מוסיף ממש למרכזיות של הגמ"ח. תודה לרב אמיר על ההובלה, לג'ני על סגירת הפינות, לאלי צאיג על הרצון, העזרה, ההובלה ועוד הרבה דברים, וליגאל אב-הבית האומן שלנו על הביצוע. תודה!

ואנחנו תמיד מוסיפים והולכים בהפצת האור, ו"האחים הקטנים" שלנו, בי"ס "במעלה", בהובלתה של אילנית המנהלת, מצטרפים אלינו בשבועות הקרובים, ויצטרפו לאיסוף המוצרים ולחלוקתם.
אחינו הקטנים – ברוכים הבאים!

גם אתם ההורים מוזמנים להיות חלק. איך? קודם כל לדעת על הפרויקט הנפלא, לשמוע מהבנים והבנות על הפעילות, לעודד לקחת עוד ועוד חלק בפעילות. ומי שרוצה מוזמן גם לתרום מוצרים וכסף. ניתן להעביר מזומן אליי, או בקבוצת פייבוקס/ביט של הגמ"ח. המעוניינים לקבל קבלה עם סעיף 46 לטובת החזרי מס, ניתן לבקש ממני ולקבל. כמובן שניתן להקדיש חלוקה שבועית של הגמ"ח לרפואת קרוב או להצלחתו של אדם, ולהבדיל לעילוי נשמתו.
והכי חשוב, החלוקה העקבית מידי שבועיים בראשות אביטל ורותם הבנות שירות שלנו.

יישר כח לכל השותפים.
שנמשיך לעשות את העולם טוב יותר- "עולם חסד יבנה".   

   

                                                                       

תרומות ניתן להעביר לרב חנוך\
או בקישור המצורף לפייבוקס